flash_on Anuncios

Parser de PSD’s para Actionscript 3

Tal vez en algún momento necesiten importar un psd a su app Flash/Flex/AIR ó quizá en este momento se les ocurra algo que hacer con esto 🙂

What is currently supported :

PSD FILE :
  • Parsing  canvas width x height
  • parsing file color information (number of color channels, color depth, color mode)
  • parsing file’s composite bitmap snapshot
  • parsing all layers and layer folders
Layers :
  • parsing layer bitmap data
  • parsing layers bounds and position
  • parsing layer name
  • parsing layer ID
  • parsing layer blend mode
  • parsing layer colour channels
  • parsing layer alpha
  • parsing layer filters
  • parsing layer extra  properties such as : isLocked, isVisible, clipping applied
  • parsing layer type (normal, folder)
What is  not supported but planned for the future :
  • layer  masks
  • layer paths
  • layer vector shapes
  • parsing text layers as formatted string
  • parsing layers with zip (with or without prediction) compression

PSD FILE :

  • Parsing  canvas width x height
  • parsing file color information (number of color channels, color depth, color mode)
  • parsing file’s composite bitmap snapshot
  • parsing all layers and layer folders

Layers :

  • parsing layer bitmap data
  • parsing layers bounds and position
  • parsing layer name
  • parsing layer ID
  • parsing layer blend mode
  • parsing layer colour channels
  • parsing layer alpha
  • parsing layer filters
  • parsing layer extra  properties such as : isLocked, isVisible, clipping applied
  • parsing layer type (normal, folder)

What is  not supported but planned for the future :

  • layer  masks
  • layer paths
  • layer vector shapes
  • parsing text layers as formatted string
  • parsing layers with zip (with or without prediction) compression
  • http://durej.com/?p=128

    

    Deja un comentario

    Posts Relacionados

    AS3 vs MXML

    http://www.madeinflex.com/2006/09/07/mxml-vs-as3/trackback/

    Un picLens en as3 con away3D

    PicLens (ahora coolIris) es un pequeño plug in para tu browser que te permite ver aquellos sitios que cuenten con […]

    Reflecciones en Papervision3D

    El otro dia pude platicar con Andy Zupko en el chat de papervision3d, debo decir que este tipo es otro […]

    Contenido Accesible

    Hoy por un tweet llegue al siguiente post de ALT1040: Dejamos de usar flash y antes de ponerme de troll […]

    Adobe Alchemy, el puente entre C/C++ y AS3

    Reutiliza milones de librerias de C/C++ en Flash Player 10 o Air 1.5 Alchemy brings the power of high performance […]

    Zombie Tycoon, creado con Molehill

    Utilizing the revolutionary “Molehill” technology, Frima is now able to create in Flash a wide variety of atmospheres like static […]

    Papervision3D 3.0! ahora en GIT

    Una nueva versión de Papervision3D esta en puerta y ahora puedes ser parte de ella… Our focus this time around […]

    Hobnox Open Source

    Welcome to the Hobnox Open Source hub! We are developing Flash applications and produce a lot of ActionScript source code. […]

    Sobre Flash Builder

    La noticia del fin de semana para quienes desarrollamos Flash fué el cambio de nombre de Flex Builder a Flash […]

    Shading con el 3d de Flash Player 10

    Mas de 5000 trianguos en flash, te lo imaginabas? http://www.unitzeroone.com/blog/2008/11/24/some-experiments-with-the-fp10-3d-api-shading-speed/

    Josué Palma 2019

    Este blog fué diseñado, programado y escrito por mí.
    No olvides seguirme en mis redes:

    Contactame:

    Contestaré lo más pronto posible

    Cancelar Enviar